Centrul
Maria Beatrice
Alba Iulia
Alba Iulia, str. Lalelelor, nr. 60, Alba, România
5
Al 2-lea curs cu Profesori Terapeuți din SUA la Centrul Maria Beatrice

12 – 15 martie 2018, curs teoretic și practic  „Terapia ocupaţională în disfagie şi disfuncţia oral-motorie la copii cu leziuni neurologice”

Instructori de Curs

  • Dr. Mary-Margaret Windsor, ScD, OTR/L (SUA) – consultant APTOR; instructor for the Comprehensive Program in Sensory Integration developed by the University of Southern California and Western Psychological Services, Los Angeles, California;
  • Dr. Heather  Kulhanek Ph. D., OTR/L, FAOTA (SUA); Contributor to American Occupational Therapy Association’s Evidence Based Practice Review Sensory Integration Intervention for Families, Sensory Integration Practice Guidelines, and Autism and Occupational Therapy for Families         (http://www.sacredheart.edu/academics/collegeofhealthprofessions/academicprograms/
    occupationaltherapy/facultystaff/heathermiller-kuhaneckphdotrlfaota/
    )
  • Mirela-Carmen Burlău, Oradea – Terapeut Ocupațional, Fiziokinetoterapeut specialist. Vice-preşedinte APTOR

Curs destinat terapeuţilor ocupaţionali, studenţilor în terapie ocupaţională şi altor categorii profesionale care oferă servicii terapeutice copiilor cu afecțiuni neuro-motorii din cadrul Centrului „Maria Beatrice”. Formatul cursului include prelegeri şi prezentări teoretice, studii de caz, prezentări video, discuţii şi participarea de grup. Cursul se realizează în limba engleză, cu traducere de specialitate în limba română.

Tematică

  1. Dezvoltarea normală a controlului oral-motor în hrănire (Morris, S., & Klein, M. (2000). Pre-feeding skills: A comprehensive resource for mealtime development. Tucson, AZ: Therapy Skill Builders. Compiled by Jean A. Patz, MS, OTR/L Revised 2/2001):
    • Poziţionarea şi posturarea pentru hrănire;
    • Deglutiţia (înghiţirea alimentelor);
    • Textura alimentelor;
    • Suptul, ronţăitul şi mestecarea alimentelor;
    • Tipuri de respiraţie ;
    • Forme de (auto)hrănire: cu mâna, cu lingura, cu cana, cu paiul, etc.
  2. Disfagia şi problemele în hrănirea copiilor cu afecțiuni neuro-motorii;
  3. Evaluarea parametrilor în hrănire;
  4. Modalități terapeutice