Asociația Non-Guvernamentală
Maria Beatrice
Fondată 08.12.2010
Alba Iulia – ROMÂNIA
Curs 1 – Traineri SUA și România

CURSUL: Terapia ocupațională în disfagie şi disfuncția oral-motorie a copiilor cu leziuni neurologice, cu practică și accent pe cazuistica copiilor beneficiari ai Centrului Maria Beatrice

TRAINERI:

  1. Dr. Mary-Margaret Windsor, ScD, OTR/L (SUA) – consultant APTOR
  2. Mirela-Carmen Burllău, Oradea. PFA – Terapeut Ocupațional, Fiziokinetoterapeut specialist. Vice-preşedinte APTOR (Asociația Profesională a Terapeuților Ocupaționali din România)
  3. Dr. Heather Miller Kuhaneck,  OTR/L, Professor in Sacred Heart University, Connecticut, SUA, sustine workshopul “ Using Play in Occupational Therapy Interventions”

Coordonator:  Iulia Gabriela Onac – coordonator parteneriate internationale și perfecționare personal

GRUPUL ȚINȚĂ: Personalul de specialitate al Centrului Maria Beatrice, studenți și absolvenți ai specializarii Terapie Ocupațională

PERIOADA: 12 – 14 martie, 2018

Total curs (teorie + practică): 27 ore

LOCAȚIA

  1. Centrul Maria-Beatrice, Alba-Iulia
  2. Universitatea ″1 Decembrie 1918″ Alba-Iulia. Facultatea de Drept şi Ştiinte Sociale, Departamentul de Ştiinţe Sociale, specializarea Terapie Ocupaţională  

TEMATICA:

  1. Dezvoltarea normală a controlului oral-motor în hrănire (Morris, S., & Klein, M. (2000).
    Pre-feeding skills: A comprehensive resource for mealtime development. Tucson, AZ: Therapy Skill Builders. Compiled by Jean A. Patz, MS, OTR/L Revised 2/2001):
    • Poziţionarea şi posturarea pentru hrănire
    • Deglutiţia (înghiţirea alimentelor)
    • Textura alimentelor
    • Suptul, ronţăitul şi mestecarea alimentelor
    • Tipuri de respiraţie
    • Forme de (auto)hrănire: cu mâna, lingura, cana, paiul, etc.
  2. Disfagia şi problemele în hrănirea copiilor cu afecțiuni neuro-motorii
  3. Evaluarea parametrilor în hrănire
  4. Modalități terapeutice

Participanţii îşi îmbogăţesc cunoştinţele cu privire la:

  • Evaluarea (standardizată şi non-standardizată) şi observaţia
  • Planul de intervenţie terapeutică, fundamentat de evaluare

Trainerii colaborează cu personalul profesional al centrului în procesul de intervenţie terapeutică ocupaţională, oferind evaluare dinamică, observaţie şi demonstraţii ale intervenţiilor terapeutice ocupaţionale.